سفارش تبلیغ
صبا ویژن


☆★☆ مذهب سرا ☆★☆

دردنیای امروزتنها مشکلی که علم وصنعت نتوانسته آن را حل کند ، مشکل آرامش روحی است . هر روز آمار بیماری های روانی ، و مصرف قرص ‍ اعصاب زیاد می شود. هیچ چیز به انسان آرامش نمی دهد جز یاد خدا و ایمان و اُنس و عشق و توکّل به او.
آری نماز یاد خداست و فقط با یاد خدا دل ها آرامش می یابد.
افرادی را می شناسیم که دارای قدرت ، مال و علم هستند، امّا آرامش لازم را ندارند. در مقابل ، افرادی تهیدست هستند که به خاطر ایمان به سرچشمه هستی دارای قلبی آرامند، دید و بینش و اعتقاد خاصّی دارند که حوادث تلخ و شیرین را می پذیرند و برای آنها تحلیل منطقی دارند.
آری با یاد خداوند دل ها آرام می گیرد و بهترین یاد خدا همان نماز است ، کمبود امروز بشر علم و تخصصّ نیست ، بلکه دل آرام است . نه فرعون ها و ابرقدرت ها دل آرام دارند، نه قارون ها، و نه ابولهب ها، و نه منافقان چند چهره .
تنها رهبری را که ما در زمان خودمان دارای دل آرام دیدیم ، حضرت امام خمینی قدّس سرّه بود که روز 12 بهمن 57 وقتی در هواپیما نشست تا به ایران بیاید، خبرنگار از او پرسید چه احساسی دارید؟ فرمود: هیچ .
با اینکه هنوز نظام شاهنشاهی سرِ پا بود و احتمال سرنگونی هواپیما داده می شد.
در وصیّت نامه خود نیز نوشت من با قلبی آرام به سوی خدا می روم . این دل آرام از زور و پول و مقام نیست ، از پیوند با خداست که بهترین نوع آن نماز است .
منبع: یکصد و چهارده نکته در باره نماز،محسن قرائتی


نوشته شده در چهارشنبه 89/7/7ساعت 8:57 صبح توسط شیطونک نظرات ( ) |

شخصی وارد مسجد شد و دید تکبیر می گویند.
پرسید: نماز چندم است ؟
یکی جواب داد نماز تمام شد.
آن شخص با تاسف از ته دل گفت : آه !
مردی ازآن جمع برخواست و گفت حاضرم تمامی نمازهایم رابا آن آه تو عوض کنم.
شخص وسوسه شده آن معامله را قبول کرد.اماافسوس...
آن یکی از جمع گفت این آه را                          تو به من ده و آن نماز من تو را
گفت دادم  آه و پذیرفتم  نماز                           او سِتُد آن آه را با صد نیاز
شب به خواب اندر بگفتش هاتفی                   که خریدی آب حیوان و شفی
 (مثنوی ،ص502)


نوشته شده در چهارشنبه 89/7/7ساعت 8:57 صبح توسط شیطونک نظرات ( ) |

حضور قلب یعنی اینکه کسی ازعمق جان و دل وجود خدا روحس می کنه و آنچنان شیفته و مجذوبش می شه که دل  به محبت غیر خدا نمی بنده و با تمام وجود حس می کنه که در محضر محبوب حقیقی و خالق کل جهانه و لحظه با او بودن براش شیرین ترین لحظه هاست و هیچ لذتی بهتر از لذت عبادت الهی نیست و با دیدن طبیب دردش رو فراموش می کنه.
اما با دل بستگی و علاقه شدید به یک سری چیزا، لذت همراهی و توجه  کامل به خدارا از دست داده و از عشق بازی با معشوق حقیقی لذت نمی بره.
                                           منظر دل نیست جای صحبت اغیار      دیو چو بیرون رود فرشته در آید
یکی از مهمترین مانع حضور قلب در نماز. علاقه زیاد به دنیا است، و انسان دنیا طلب به هر چی نگاه می‏کنه به جز زرق و برق دنیا چیزی نمی بینه و تمام حواسش به زیورهای دنیا ست.و تا این درد رو درمون نکنه نمی‏تونه به حضور قلب واقعی که دلش می‏خواهد برسه، بنابراین باید از دلبستگی‏ها و تجملات دنیا خود رو دور کنیم تا فکرمان مشغول غیر خدا نشه.
                         تا بر نخیزی از سر دنیا و هر چه هست‏         با یار خویشتن نتوانی دمی نشست‏
اگر در دل انسان، خداوند حکومت کند و قلب آدمی گرفتار و عاشق خدا شود، در عبادت به  حضور قلب و کمال توجّه می‏رسد.
وخداوند  می فرماید:رجال لا تلهیهم تجاره و لا بیع عن ذکراللَّه؛ آنان کسانی اند که نه تجارتی و نه کسبی آنان را از ذکر خدا باز نمی‏دارد.( نور، آیه 37)


نوشته شده در چهارشنبه 89/7/7ساعت 8:57 صبح توسط شیطونک نظرات ( ) |

<      1   2   3      

Design By : Pichak