سفارش تبلیغ
صبا ویژن


☆★☆ مذهب سرا ☆★☆

دردنیای امروزتنها مشکلی که علم وصنعت نتوانسته آن را حل کند ، مشکل آرامش روحی است . هر روز آمار بیماری های روانی ، و مصرف قرص ‍ اعصاب زیاد می شود. هیچ چیز به انسان آرامش نمی دهد جز یاد خدا و ایمان و اُنس و عشق و توکّل به او.
آری نماز یاد خداست و فقط با یاد خدا دل ها آرامش می یابد.
افرادی را می شناسیم که دارای قدرت ، مال و علم هستند، امّا آرامش لازم را ندارند. در مقابل ، افرادی تهیدست هستند که به خاطر ایمان به سرچشمه هستی دارای قلبی آرامند، دید و بینش و اعتقاد خاصّی دارند که حوادث تلخ و شیرین را می پذیرند و برای آنها تحلیل منطقی دارند.
آری با یاد خداوند دل ها آرام می گیرد و بهترین یاد خدا همان نماز است ، کمبود امروز بشر علم و تخصصّ نیست ، بلکه دل آرام است . نه فرعون ها و ابرقدرت ها دل آرام دارند، نه قارون ها، و نه ابولهب ها، و نه منافقان چند چهره .
تنها رهبری را که ما در زمان خودمان دارای دل آرام دیدیم ، حضرت امام خمینی قدّس سرّه بود که روز 12 بهمن 57 وقتی در هواپیما نشست تا به ایران بیاید، خبرنگار از او پرسید چه احساسی دارید؟ فرمود: هیچ .
با اینکه هنوز نظام شاهنشاهی سرِ پا بود و احتمال سرنگونی هواپیما داده می شد.
در وصیّت نامه خود نیز نوشت من با قلبی آرام به سوی خدا می روم . این دل آرام از زور و پول و مقام نیست ، از پیوند با خداست که بهترین نوع آن نماز است .
منبع: یکصد و چهارده نکته در باره نماز،محسن قرائتی


نوشته شده در چهارشنبه 89/7/7ساعت 8:57 صبح توسط شیطونک نظرات ( ) |


Design By : Pichak