سفارش تبلیغ
صبا ویژن


☆★☆ مذهب سرا ☆★☆

چگونه  اقامه عزا کنیم؟

 

 

چگونه روضه بخوانیم؟ چگونه عزاداری کنیم مجالس امام حسین(ع) باید چه ویژگیهایی داشته‌باشد به تعبیر دیگر شاخصهایی که بتوانیم میزان سلامت مجالس ایام محرم را با آن چک بکنیم کدامند!

 

 



امام حسین(ع) فرمود: هدف من از این قیام اصلاح کژیها و انحرافها است که در جامعه اسلامی شکل گرفته‌است هدف من درمان بی‌دردیها و بی‌تفاوتی‌هاست آمده‌ام تا با زبان و عمل خوبیها را معرفی کنم، اهمیت ارزشهای دینی را گوشزد نمایم، آمده‌ام تا ارزشهای متروک را احیاء کنم، آمده‌ام تا لباسی که به اسم ارزشها بر تن پلیدیها و زشتیها نموده‌اند بیرون آورم!

 

در مجلس امام حسین و عزاداری آن حضرت هم باید همان پیام احیاء شود، باید ارزشهای اسلامی هم تبلیغ و تبیین شود و هم عملاً اجرا و تمرین شود.

 

دهه محرم، دهه تمرین عملی برای اجرای دستورات و ارزشهای اسلامی و حسینی است. لذا با صدای رسا می‌گوییم که اگر در جلسه‌ای به نام امام حسین(ع)، ضدارزشها، ارزش تلقی شود باید آن جلسه تعطیل گردد اگر جلسه به گونه‌ای است که نماز مردم قضا می‌شود باید این جلسه تعطیل شود، اگر عزاداری به‌گونه‌ای است که حقوق عده‌ای ضایع می‌گردد، باید این جلسه تعطیل شود اگر در یک جلسه عزاداری، نظام اسلامی تضعیف شود باید این جلسه تعطیل شود.

 

اگر در جلسه محرم، معرفت ما نسبت به مقام امام حسین(ع) زیاد نشود این جلسه بی‌ارزش است.

 

بانیان، سخنرانان و مداحان باید در پایان دهه محرم وظایف خود را بررسی و ارزیابی نمایند.

 

عزاداران هم باید توجه کنند که در جلساتی شرکت نمایند که به معنای واقعی حسینی است بررسی کنیم که آیا قبل از محرم و بعد از محرم، چه تغییری در رفتارمان به وجود آمده!

 

امیدواریم که خداوند ما را از احیاکنندگان شعائر الهی قرار بدهد. و دل ما همواره مملو از محبت اهل بیت باشد و بین ما و آن بزرگواران هیچ وقت فاصله نیفتد.


نوشته شده در جمعه 89/9/5ساعت 2:9 عصر توسط شیطونک نظرات ( ) |

<   <<   6   7      

Design By : Pichak